آمار
۰

​​​​​​​​فروشگاه سروش

واتس آپ فروشگاه سروش

به نظر شما کتری روحی بهتر است یا استیل ؟

 

به نظر شما کتری روحی بهتر است یا استیل ؟ در این مقاله بررسی می‌کنیم کدام گزینه بهتر است و چه مزیت هایی دارند. چای یک نوشیدنی محبوب و پرطرفدار در ایران است. در اغلب مهمانی ها، مجالس، سفر، پیک ‌نیک و ... نوشیدن چای رایج و متداول است. برای درست کردن چای از وسیله های مختلفی مثل سماور، چای ساز ، کتری و قوری می توان استفاده کرد. بسته به موقعیت و شرایط افراد یکی از این وسیله ها را انتخاب می کنند. وقتی بحث سرعت در جوش آمدن آب مطرح باشد استفاده از چای ساز برای درست کردن چای رایج است. اما وقتی عطر و طعم چای برای فرد مهم است سماور گزینه خوبی است. استفاده از کتری روحی یا استیل برای مسافرت، استفاده روزمره، درست کردن چای آتشی و ... بسیار مفید است. زیرا این مدل کتری ها دوام بالایی دارند و ارزان و به صرفه هستند.

 

بررسی کتری روحی

در مبحث بررسی کتری روحی بهتر است یا استیل ابتدا بهتر است کتری روحی و مزیت های آن را بررسی کنیم. این نوع کتری ها از جنس آلومینیوم ساخته می‌شوند که اصطلاحاً به آن ها روحی یا رویی اطلاق می شود. هر چقدر میزان آلومینیوم به کار رفته در ساخت کتری روحی خالص تر باشد کتری کیفیت بالاتری دارد. کتری روحی اصل از جنس شمش آلومینیوم خالص 3003 ساخته می شود. به علت وجود آلومینیوم در این نوع کتری خیلی زود گرما و حرارت را به آب انتقال می دهد و سریع آب جوش می آید. مزیت مهم دیگر کتری و قوری روحی سبک بودن آن است. یک مزیت مهم دیگر قیمت ارزان این نوع کتری است. مصرف کتری روحی خیلی به صرفه است زیرا طول عمر و دوام بالایی دارد. در مسافرت و مکان هایی که امکان ضربه زیاد است بیشتر از کتری و قوری روحی استفاده می‌کنند.

 برای تمیزکاری کتری روحی فقط کافی است کمی سرکه و جوش شیرین در آب بجوشانید. سپس آن را بشویید. جوشاندن آب در کتری روحی باعث می‌شود آلودگی‌های موجود در آب از بین برود. حتی کمترین آلودگی و میکروب موجود در آب با جوشاندن در کتری روحی از بین می‌رود. در ادامه مقاله  به بررسی و مزایای کتری روحی و استیل می پردازیم. با ما همراه باشید.

 

آشنایی با کتری استیل

استیل یکی از فلزات پرکاربرد در تولید وسایل آشپزخانه است. استیلی که در لوازم آشپزخانه به کار می‌رود از نوع ضد زنگ است. ترکیب آهن، کربن و کروم فلز استیل را تولید می‌کند. علت استفاده زیاد از استیل در وسایل آشپزخانه شستشوی راحت آن است. علاوه بر آن این فلز  به سلامتی انسان آسیبی نمی رساند. راحتی شستشو ضد زنگ بودن در برابر آب باعث شده ظروف استیل نیاز به مراقبت خاصی نداشته باشند. کتری هایی که از جنس استیل ساخته می‌شوند مزیت‌های زیادی دارند.  کتری های استیل  مقاومت خوبی در برابر حرارت و گرما دارند. جابجایی و حمل و نقل آنها به علت سبک بودن جنس استیل راحت است. راحت شسته می‌شوند و زنگ نمی‌زنند. در ماشین ظرفشویی نیز می توانید آنها را بشوید.

کتری استیل به مراقبت خاصی نیاز ندارد. فقط نباید بدون آب روی حرارت قرار بگیرد وگرنه سوراخ می شود. نباید آب جوشیده و سرد شده را مجدد برای چایی جوش آورد و مصرف کرد. باید حتما آب مانده را خالی کنید تا چایی با کیفیتی داشته باشید. هنگام خرید کتری استیل نوع دسته و جنس آن نیز مهم است.

 روش استفاده از کتری روحی

وقتی شما برای بار اول از کتری روحی استفاده می کنید باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. رعایت این نکات کاربری و دوام کتری روحی را افزایش می‌دهد. برای بار اول در کتری شیر یا آب بجوشانید و پس از تخلیه آن را شستشو دهید . بعد از این مرحله کتری روی را می توانید به دفعات استفاده کنید. از آنجایی که امکان دارد ظرف روحی در اثر جوشاندن آب سیاه شود در اولین جوشاندن آب چند قطره آبلیمو داخل کتری بریزید تا از سیاه شدن کتری جلوگیری شود.

 

نکات مهم در انتخاب کتری و قوری

  • جنس دسته کتری یا قوری خیلی مهم است. زیرا در اثر حرارت ممکن است در حین حرکت از بدنه جدا شود و خطر آفرین است.
  • استفاده از کتری شیردار در محیطی که کودکان رفت و آمد دارند خطرناک است.
  • لوله کتری باید پایین باشد تا راحت تر استفاده شود.
  • وجود منافذ روی سر کتری برای خروج بخار یک مزیت است که در اثر خروج آب از کتری شعله خاموش نمی شود.
  • داشتن درپوش روی کتری برای گذاشتن قوری و دم کشیدن آن یک مزیت برای کتری است.
  • اگر دوست دارید به محض جوش آمدن آب مطلع شوید از کتری سوت دار استفاده کنید.
  • وجود دسته کتری در بالای آن برای برداشتن آن بهتر است زیرا زیاد داغ نمی‌شود.
  • درب کتری و قوری چینی هنگام ریختن ممکن است بیفتد باید با یک کش آن را به دسته وصل کنید.

برای مشاهده و خرید انواع کتری و قوری کلیک کنید.

جمع بندی نهایی 

در نهایت درباره کتری روحی بهتر است یا استیل باید بگوییم هر دو کتری مزیت های مشابهی دارند. هر دو مقاومت خوبی در برابر ضربه دارند. سبک هستند. انتقال حرارتی و گرمایی بالایی دارند. آب در آنها سریع جوش می آید. کتری استیل از نظر زیبایی ظاهری و ست شدن با سایر وسایل استیل آشپزخانه مناسب کاربری در منزل است. کتری روحی نیز به علت دوام بیشتر و دسته از جنس خودش برای مسافرت و درست کردن چای روی آتش بهتر است.

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید