آمار
۰

​​​​​​​​فروشگاه سروش

واتس آپ فروشگاه سروش

راهنمایی انتخاب و خرید قابلمه روحی

قابلمه روحی جزو ظروف پرطرفداری هستند که در اشپزخانه هر ایرانی یافت میشود و از آن برای پخت پز برنج،خورشت و ...استفاده میشود.در ادامه به معرفی انواع این ظروف میپردازیم.

 

برای مشاهده قیمت و خرید انواع قابلمه روحی کلیک کنید 

 

انواع قابلمه روحی

یکی از پرطرفدار ترین مدل قابلمه روحی سرویس های ۱۰ پارچه ، ۸ پارچه و هفت پارچه کاسیو با درب فلزی و شیشه ای است که جزو مرغوب ترین نوع قابلمه روحی دربازار است و طرفداران زیادی دارد.علاوه بر ان میتوان به سرویس ۱۰ پارچه دسینی هم اشاره کرد که همانند کاسیو دارای کیفیت مرغوب،جنس ضخیم و استفاده از مواد درجه یک است.

 

از دیگر انواع قابلمه روحی میتوان به قابلمه و دیگچه چکشی روحی اشاره کرد که در سایز های مختلف در فروشگاه سروش موجود است.این ظروف زیبا با استفاده از تکنیک چکش کاری تولید میشوند و بخاطر ظاهر زیبای ان در بسیاری از رستوران های سنتی،قهوه خانه ها،کافه ها و حتی در منزل از ان استفاده میشود که  در دو مدل بی دسته و دسته دار به خریداران عرضه میشود.

نوع بعدی این ظروف دیگ های روحی هستند که یکی از مدل های ان دیگ عربی روحی است که برای پخت شله زرد،نذری و....از ان استفاده میشود و در سایز های مختلف در فروشگاه سروش وجود دارند.

همچنین از دیگر انواع این ظروف میتوان به سرویس های قابلمه های  رنگی روحی با جنسی بسیار ضخیم و مرغوب و کیفیت درجه یک اشاره کرد که در انواع بی دسته و دسته دار و به شکل ساده و خمره ای و با رنگ های مختلف تولید میگردد و به شما مصرف کنندگان عزیز عرضه میشود .

نوع بعدی قابلمه پوستی و قابلمه تیزابی است که این ظروف هم در همین دسته جای میگیرند و در سایز های مختلف و به صورت نازک و ضخیم ،بی دسته و با دسته و به صورت تک و سرویس با بهترین قیمت در فروشگاه سروش موجود است.

لازم به ذکر است که تمام اطلاعات از جمله سایز،اندازه ،ضخامت و ساده یا رنگی بودن آن  در سایت فروشگاه سروش  و همچنین در کانال تلگرام و اینستاگرام فروشگاه در زیر هر محصول درج شده است.

همچنین کته پز،بخار پز و قابلمه های پرسی هلیا در این دسته جاس میگیرند.

 

مزایای قابلمه روحی :

روی فلزی کاملا ضروروی برای بدن انسان است زیرا درصورت فقر روی در بدن رشد مو کم میشود،اشتها کاهش می یابد و همچنین در رشد قد انسان بسیار تاثیر گذار است.

قابلمه روحی از جمله ظروفی است که در تولید ان از این فلز مفید استفاده شده است و در انواع مختلفی در بازار عرضه میشود

 

معایب قابلمه روحی :

از معایب این ظروف این است که برای سرخ کردن غذا گزینه مناسبی نیستند زیرا این نوع قابلمه ها نچسب نیستند و ممکن است غذا به ته ان بچسبد بنابر این توصیه میشود که از این ظروف برای سرخ کردن غذا استفاده نشود و صرفا برای پخت برنج،سوپ و انواع خورشت از ان استفاده کنید.

توصیه بعدی ما به شما مصرف کنندگان محترم این است که مواد غذایی ترش و اسیدی را در این نوع قابلمه نگه داری نکنید چرا که این فلز ممکن است با مواد اسیدی واکنش نشان دهد و سلامتی انسان را به خطر بیاندازد

 

طرز استفاده و نگه داری قابلمه روحی :

براي استفاده از اين ظروف بهتر است ابتدا قبل از پخت برنج و يا سرخ كردن مرغ و .. ابتدا كف قابلمع را كمي روغن بريزيم و بگذاريم كه روغن با حرارت شعله گاز كاملا داغ شود و سپس مواد غذايي را به قابلمه روحي اضافه كنيم زيرا اينكار باعث ميشود كه إذا به داخل اين ظروف كمتر بچسبد يا أصلا نچسبد!

همچنين براي شست و شوي اين ظروف بهتر است ابتدا كمي اب داغ داخل قابلمه بريزيم و اجازه بدهيم كمي خيس بخورد سپس با استفاده از يك اسكاج نرم ان را به ارامي بشوييم.استفاده از سيم ظرف شويي موجب إيجاد خط و خش بر روي اين ظروف شده و توصيه نميشود.

برای هم زدن غذا در داخل قابلمه روحی و یا هر قابلمه ی دیگری بهتر است که از از اجسام فلزی مانند کفگیر فلزی،قاشق فلزی و....استفاده نشود زیرا استفاده از اجسام فلزی باعث ایجاد خط و خش در کف قابلمه و ظروف میشود و ظاهر ظرف را از بین میبرد.

 

جدول راهنمای سایز قابلمه ها:

ظروف روحی ممکن است در سایز ها و اندازه های مختلفی تولید و عرضه شوند و با توجه به سایز ان ها وزن های متفاوتی داشته باشند.

در جدول زیر به معرفی سایز و اندازه برخی از قابلمه ها میپردازیم.

 

 

تفاوت قابلمه روحی و آلومینیوم:

جالب است بدانید قابلمه روحی  به علت اینکه نام اولین سازنده ان اقای روحی بوده است به ظروف روحی معروف شده اند و تفاوت کیفیت ان در این است که بسیاری از تولید کنندگان برای ساخت این ظروف از شمش استفاده کرده درنتیجه محصول نهایی کیفیت مرغوبی دارند و سلامتی انسان را به خطر نمی اندازند و به همین نسبت ممکن است قیمت بالاتری نسبت به مدل های بی کیفیت این محصولات داشته باشند .

 بعضی از تولیدکنندگان هم از ضایعات برای تولید محصول خود استفاده میکنند که نتیجه ان کیفیت پایین محصول،قیمت پایین تر نسبت به جنس مرغوب و برای سلامتی مضر است.

 

 

 

 

 

 

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید